Buurtbericht

Tijger ontsnapt !

door P'lien · op 24 jan 2011 om 13:11 · 4449x bekeken · 75 reacties

De zoveelste keer dat er dieren zijn 'onstnapt' bij circus Belly Wien.
Dit keer is het raak in Alphen a/d Rijn, een ontsnapte tijger.
Beeldmateriaal: Youtube.

Speel je wat met de zoekfunctie van Buurtlink dan kom je van de laatste jaren meerdere berichten tegen over 'ontnapte' dieren uit ditzelfde circus Belly Wien. Een lama in Heerenveen, 8 kamelen in Krimpen a/d IJssel, een giraf in een Utrechtse wijk ga zo maar door.

De nieuwste mediastunt, want daar lijkt het op, is de losgebroken tijger in Alphen a/d Rijn. De kranten maken er gewoon weer melding van. Het circus lacht zich waarschijnlijk een bult!

In mei 2010 werd er in Sneek een meisje geslagen door een clown van dit circus. Dat was dan géén publiciteitsstunt bleek later, maar de realiteit. Het uit de hand gelopen opstootje zou begonnen zijn naar aanleiding van een discussie over vrijkaartjes.

Stel nou dat al die losgebroken dieren géén puliciteitsstunten zijn, dan letten ze toch gewoon bijzonder slecht op als er zo vaak wilde dieren ontsnappen!
Wat vindt u daar nou van?
Reageer eens!

printstuur doormeld als ongepast
Plaats dit bericht op eKudosVoeg dit bericht toe op RedditVoeg dit artikel toe aan MSN ReporterFacebooktippen
Reacties op dit bericht
Wel leuk!! Had er graag bij geweest!!
24 jan 2011 om 13:36 · meld als ongepast

Deze reactie is verwijderd.

Update: Bij de uitbraak van vandaag is een kameel aangevallen, die volgens een medewerker van de dierenambulance 'in haar armen' is overleden. Een andere kameel en ook een paard raakten gewond. De tijgers zijn niet van het terrein afgeweest en zitten inmiddels weer in hun kooi. Dat meldt TVWest

Triest, is dat nu de prijs die betaald moet worden

24 jan 2011 om 14:01 · meld als ongepast
Dit soort dieren hoort gewoon niet in een circus.
die wilde ook eens lopen . want veel ruimte zal hij wel niet hebben
24 jan 2011 om 16:56 · meld als ongepast
Zolang er mensen naar circussen gaan met wilde dieren, zullen dit soort gevallen er altijd blijven! Ik ga wel lekker naar de dierentuin, zie ik ook wilde dieren maar dan met meer ruimte en zonder dat ze door een hoepeltje of zo springen
24 jan 2011 om 18:52 · meld als ongepast
Och waar maakt men zich druk om? elke dag weer stappen we in een koets met een tijger in de tank en das dan normaal?
24 jan 2011 om 20:49 · meld als ongepast
Ik vind dus dat er geen enkel dier in een circus hoord deze dieren worden mishandeld als ze hiervoor gebruikt worden ,vind het zielig voor de dieren en dat circus moet dan verboden worden want een clown hoord leuk en gek te doen en niet te slaan of agri te reageren... dieren horen niet in een circus basta....
25 jan 2011 om 07:29 · meld als ongepast
Ik ga nooit naar een circus, ze zullen mij daar niet zien. En dit omdat ik vind omdat dieren geen kunstjes moeten vertoenen voor publiek. Ze horen in het wild of iig in een fatsoenlijke leefomgeviong. Arme kameel maar nu is dit dier verlost uit zijn armzalig bestaan.
25 jan 2011 om 10:27 · meld als ongepast
Ik ben nog ooit in het circus geweest,en zal er waarschijnlijk ook niet komen.en de kamelen hebben meer ruimte, die mogen lopen op het terein, de tijgers zitten in trealers ,wagons, ik moet er niet aan denken.om zo dieren te houden,
25 jan 2011 om 11:09 · meld als ongepast
Mensen denk eens een beetje na..... en die leuke kanarie of valkparkiet dan? visjes in een bak?
25 jan 2011 om 11:35 · meld als ongepast
Ook zielig ,maar dat heeft niets met roofdieren te maken. dieren die echt ruimte nodig hebben, nu gaan we gewoon van alles zoeken,om te kunnen reageren of zo!!!!!!!!je kind in een box ook zielig toch
25 jan 2011 om 11:39 · meld als ongepast
Ja je hebt helemaal gelijk
25 jan 2011 om 12:45 · meld als ongepast
Bij deze bedankt
25 jan 2011 om 13:50 · meld als ongepast
Ik ga graag naar het circus, en blijf dat ook zeker doen. Roofdieren, etc. ....prachtig!! Zielig? Helemaal niet.
Jullie.....hoeven niet naar het circus!! Doe dat ook niet. Maar.....laat anderen daarin gewoon vrij.

25 jan 2011 om 16:58 · meld als ongepast
Het gaat niet over de mens die je vrij in zijn keus moet laten. Het moet gaan over het Dier die dus géén vrije keus heeft. Een dier dat niet vrij kan zijn kan zich ook géén dier voelen. Een circus is net zo slecht als een legbatterij. De dieren in een circus worden "gebroken" om hun onnatuurlijk kunstje te moeten vertonen. Nederland heeft één van de grootste aantallen circussen (ook al hebben zij een buitenlandse naam). Reden: Hier in Nederland is, in tegenstelling van de rest van Europa, (wereld) een dier-onvriendelijke wetgeving van toepassing.
Laat een dier een dier zijn, ga niet naar een Circus.

25 jan 2011 om 18:25 · meld als ongepast
Laat een mens een mens zijn.......
Mensen kijken graag naar kunstjes van dieren.
Dieren vertonen graag hun kunsten voor mensen.

Overigens,
wat heeft deze hele discussie met onze buurt te maken???
Buurtlink, ......

Deze hele discussie loopt op ettelijke andere fora.
Dus,
stop gewoon.

Als circus Belly in Holtum,Grevenbicht, Buchten, Visserweert, of ander dorp komt......tip mij!! Want ik ga zeker en graag kijken.
25 jan 2011 om 19:18 · meld als ongepast
Hmm grappig deze discussie. Die is ook al vaker gevoerd en je pikt gelijk de dierenliefhebbers er tussenuit en de andere mensen.
Persoonlijk ga ik ook niet naar het circus, ik denk er hetzelfde over. Het is ontzettend dieronvriendelijk.
Vorige zomer was er bij ons ook een circus en de kamelen stonden in een 'weilandje'. Daar zaten ook jongen bij.
Zodra ze weg werden gepakt door een stel kerels van het circus waren die jongen in de stress. Gelukkig heeft mijn moeder me meegesleept want ik was in alle staten.
Is dit dan waarvoor je gezellig naar het circus gaat voor je plezier? Is dat leuk om te zien hoe dieren gedwongen worden.
Het kan ook op een andere manier, wat diervriendelijker. We leven niet meer zoals vroeger, waarom gaan we dan nog wel zo met dieren om?
Overigens de vergelijking met valkparkieten en vissen in een kom, dat vind ik ook niet kunnen. Dus dat is even erg in mijn ogen.
26 jan 2011 om 08:00 · meld als ongepast
Een goed leerproces voor die jonge kamelen. Geen probleem dat de ouders even weg zijn voor een optreden. Ik weet zeker dat het stress is zoals "....fijn, kunnen we even onze gang gaan....." , net zoals bij mensenkinderen.
Maar......ook bij mensenkinderen zijn er die in de stress gaan zodra mam even uit de buurt is, en......ook dat heeft te maken met de tegenwoordige opvoeding, nergens meer tegen kunnen, volkomen onzelfstandig, in paniek raken als een kind een sneetje in het hoofd heeft, in paniek raken als het kind een snoepje van de grond pakt en in zijn mond stopt, etc.
Circus, dierentuin, vis in kom, allemaal geen probleem.....
Moet er een gradatie zijn, dan is vissen in zo'n klein aquarium het ergste dat er is.....
Daarna volgen de meeste huishonden, hele dag in afgesloten ruimte (huis, net zo klein als een tijgerkooi), 2 tot 4x per dag een klein rondje aan de lijn, en dan weer in de kooi (het huis).
Vervolgens lange tijd niets, en dan die goed verzorgde circusdieren.....
26 jan 2011 om 09:33 · meld als ongepast
Zijn vast enorme dierenliefhebbers die de kooi open hebben gemaakt......zijn ze nu blij met een dode kameel en een gewond paard en kameel???????Of je het er mee eens bent of niet met dieren in een circus blijf met je poten van de dieren en of kooien af kijk wat je kan veroorzaken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
JE KAN ME EEN HOOP VERTELLEN NET ALS HET 'BREKEN" VAN DIEREN....ALS JE NIET GOED VOOR DE DIEREN ZORGT DOEN ZE ECHT GEEN TRUUKJES VOOR JE maar ja zogenaamde dierenliefhebbers denken beter te weten.......
26 jan 2011 om 09:42 · meld als ongepast
Nee ben ik het niet mee eens buurman_639486.
Die jonge kamelen waren niet baldadig, zoals dat ook wel genoemd wordt. Er stond angst in hun ogen en ze waren niet gewend. En dan hoe grof die venten er mee omgingen vond ik helemaal belachelijk.
En de vergelijking mens-dier is appels met peren vergelijken. Alhoewel ik het wel mee eens ben dat de tegenwoordige opvoeding te wensen overlaat. Maar om niet af te dwalen, ik vind het allemaal even erg.
Circusdieren vind ik niet goed verzorgd, de tijgers zitten in een kleine rotkooi en met een beetje mazzel en ren eraan. Dan mogen ze hun kunstjes doen en hup terug in de kooi. Wat is dat voor leven?
Een beetje hondeneigenaar laat zijn hond lopen in het bos waar die 1 a 2 uur lekker los kan lopen onder soortgenoten. Dat kun je van de tijger niet zeggen.

26 jan 2011 om 09:43 · meld als ongepast
Nou mensendit ZEGT toch genoeg denk je heus dat de wilde dieren het LEUK vinden in een circus?? NEEN, dus daarom alle dieren de tent uit! kom op voor de dieren
26 jan 2011 om 10:01 · meld als ongepast
Tijgers zijn geen honden die veel beweging nodig hebben ze rennen alleen in de natuur als ze honger hebben en wat te eten willen vangen ......nogmaals als je niet goed voor ze zorgt doen ze echt niets voor je.....ik ben geweest en het viel mij juist op dat er groot respect naar de dieren was tijdens de show en ervoor en erna......

26 jan 2011 om 10:05 · meld als ongepast
Ben je achter de schermen geweest dan? Maar goed, er zullen heus wel betere circussen zijn, mijn ervaring is alleen niet bepaald goed geweest. En tja, die honden die alleen binnen zitten doen ook kunstjes zoals zit en lig, terwijl die dan ook tekort komen volgens jou. Dus tja, zou het met de tijger niet hetzelfde zijn?
Overigens zijn tijgers in het wild sterk afgenomen omdat hun leefgebied kleiner wordt. Tijgers trekken veel door verschillende gebieden heen juist om hun prooi te zoeken. Dus dat gaat niet op, natuurlijk is het niet om in een kleine kooi te zitten.
26 jan 2011 om 10:16 · meld als ongepast
Dus, ieder zijn eigen ,als iemand na een circus wil gaan waar dieren kunsten moéten doen prima,maar dan kijken ze niet verder dan hun neus lang is...olifanten die aan een ketting staan maar op en neer staan te wiebelen nee ze weten meschien niet beter maar dat ze zo staan te wiebelen is dus niet normaal ,als mens met hart en een ziel moet je dit wel zien...
In het wild of dierentuin zie je ze niet op en neer wiebelen maar doen wat een dier hoort te doen lopen spelen met soort genoten lekker eten en lekker slapen ...
stel jezelf eens voor in een kooi of aan de ketting iedere dag en nachtpfff mensen die menen dat dit niet zielig is en dieren mishandeling hebben in mijn ogen niet genoeg hart en ziel..sorrie....
en honden en andere huisdieren als je ze dat geeft wat ze nodig hebben zoals lekker bos in rennen en spelen met andere honden lekker eten lekker bankje of man voor in te slapen vind ik dat geen dieren mishandeling,en ja er zijn ook mensen die een hond nooit uitlaten of rennen laten in het bos ,en alleen maar thuis in hokje duwen ,maar dat zijn de zelfde mensen die ook zeggen dat dieren in een circus wel oke is...Het is dus niet oke...is er een circis met alleen maar clowns en mensen die gek doen of kunstjes etc dan ga ik er wel heen maar niet als er ook maar 1 dier in voor komt...Mijn mening en zo heeft ieder zijn mening...wil ook ieder zijn mening respecteren,maar kan niet respecteren dat er dieren tegen hun wil in een circus worden gebruik...dat ze zichzelf aan de ketting hangen voor altijd,die mensen wil ik ook best nog een banaan geven
26 jan 2011 om 10:17 · meld als ongepast
Dieren in een circus dierenmishandeling?
En wat dan te denken van paardensport? En vissen? En duivensport?
26 jan 2011 om 11:07 · meld als ongepast
Precies et zelfde....maar hoe worden paarden van paarden liefhebbers behandeld en hoe worden dieren van een circus behandeld ..wat een groot verschil vind je niet....paarden lopen vrij rond of worden netjes verzorgd en krijgen wat ze nodig hebben..dat geld tenminste voor de mensen die echt van dieren houden...erg genoeg worden er nog te veel dieren niet zo behandeld als dat het eigenlijk moet....
en vissen vangen zo,n ding in hun lip omhoog halen etc is ook iets waar de dieren niet om vragen of wel dan....de mens doet maar gewoon omdat ze hun plezier willen hebben....maar wat ik zeg ieder zijn eigen mening toch....
26 jan 2011 om 11:14 · meld als ongepast
We hebben bijna allemaal wel tv reportages gezien met (verborgen) camera's, en die liegen er niet om. Het zal hoop ik niet overal zo zijn, maar voor mij geen circus! En andere dieren (paarden/stierengevechten enz.) is weer een andere discussie, hier gaat het over het circus met wilde dieren en mag iedereen toch zijn eigen mening geven???
26 jan 2011 om 11:18 · meld als ongepast
Een mening geven is vrij, als het maar niet kwetsen wordt!
26 jan 2011 om 11:36 · meld als ongepast
Het is niet kwetsend bedoelt H.G. Schelling. Ieder inderdaad zijn eigen mening en dat is dan ook hoe diegene erover denkt. Misschien confronterend voor wie er anders over denkt, maar niet kwetsend.
Overigens vind ik de paardensport, vissen en duivensport ook helemaal niets.
Wel weer typisch dat er elke keer andere vergelijkingen bij gehaald worden terwijl het hier over een tijger in het circus gaat en niet over honden, paarden, vissen, duiven enz.
26 jan 2011 om 11:44 · meld als ongepast
Zo is dat maar net wat er door sunny_love gezegt wordt ieder zijn eigen mening,dit is de discussie over het circus en vind niet echt dat kwetsend over komt of bedoeld wordt maar gewoon eens denken hoe een dier denkt en voeld deze wilde dieren de naam zegt et zich al wild....laat ze aub ook het leven leiden dat ze verdiend hebben en waar ze voor op de aardbol gezet worden...onschuldige mensen vast zetten is ook niet goed toch....dieren idem...
26 jan 2011 om 12:15 · meld als ongepast
Ik heb ook niet gezegd dat de reactie op mijn berichtje kwetsend is, maar dat het toegestaand is om een eigen mening te hebben als het maar geen kwetsen wordt. En als ik er andere dieren bij haal als vergelijking, dan is dat bedoeld als hint om je niet te zeer te focussen op één bepaald gebeuren, maar wat verder te kijken en daardoor wat objectiever te kunnen zijn. Een kanarie is een kooi is in dat verband ook dierenmishandeling, ook al zorgt men er zo goed voor.
Wat mijn aandeel betreft is de discussie nu gesloten.

26 jan 2011 om 12:39 · meld als ongepast
Tja, ik vind dat je het ook op deze manier objectief kan bekijken. Het blijft hoe dan ook een gevoelig punt, want waar trek je de grens? Dat ligt bij iedereen anders.
Alleen vind ik het met al die vergelijkingen dat het uit verband wordt getrokken. Ik ben het met alle vergelijken eens dat dat ook niet kan, maar heeft in feite niets te maken met circusdieren.
Dus ik ben ook benieuwd hoe het dan objectiever wordt?
(niet kwetsend bedoelt maar serieuze interesse naar de beweegreden erachter)
26 jan 2011 om 12:45 · meld als ongepast
Ik heb geschreven wat ik wilde zeggen, meer niet en niet minder, zonder de bedoeling een hele discussie op poten te zetten.
Ik ben overigens nog nooit naar een circus geweest, maar heb wel eens kunstjes met dieren gezien op TV, ook met bijvoorbeeld paarden, honden, parkieten en heb ook op TV wel eens beelden gezien van verwaarloosde paarden en huisdieren, dus ik ben gewend te relativeren.
Dag allemaal.
26 jan 2011 om 13:42 · meld als ongepast
Als het inderdaad een publiciteitsstunt was, wat ik niet kan geloven, is het verrot jammer dat de gene die hier verantwoordelijk voor is niet is opgevroten!!!!!
26 jan 2011 om 15:30 · meld als ongepast
nu dat krijg je er van.zulken dieren hoor ook niet achter slot en grendel te zitten.alphen aan de rijn moet toch weet dat het dieren mishandeling is.hoe vaak heb ze al geen gedonder gehoud met mensen die voor de dieren op kom.kijk maar na het netsten vokker rij op de steekte weg.en nu haal ze dit dus over de vloer.die wethouder in dat dorp is gek dat hij dit dus heeft toe gestaan.nu zijn er weer dieren onschuldig gedoodt.alleen om dat dit dus zo leuk is om te zien.hoe een dier dus door een brandend hoepel springt.en je moet eens weten wat er voor af gaat. WILDEN DIEREN HET CIRCUS UIT, nu alphen aan den Rijn bedank hier voor,ook jullie willen niet luisteren na de mens.ooo het is zo leuk. om dat te zien.en nee hoor de dieren worden heel goed behandelt.word er dus steet gezegt door zulken persoontjes. WILDEN DIEREN HET CIRCUS / DE TENT UIT.
26 jan 2011 om 15:40 · meld als ongepast
Wat is dit voor 'Nederlands', mevrouw of meneer Romantic?
26 jan 2011 om 15:51 · meld als ongepast
@ Buurman_742766: Oké, laat het dan dit keer een ongeluk zijn geweest.
Maar in het verleden zijn er - zoals ik al aangaf in het bericht- in diverse plaatsen dieren van ditzelfde circus 'losgebroken'. Ook de locale politiek heeft zich er vorig jaar al eens ergens mee bemoeid.

@ romantic: Geeft niks, iedereen moet mee kunnen doen op Buurtlink, ook iemand wiens Nederlands niet sterk is. Des te knapper dat je hier iets neerschrijft. Gewoon meedoen!
26 jan 2011 om 16:05 · meld als ongepast
Hoy iedereen daar ben ik ook even weer, worden jullie hier niet een beetje moe van???????????ik wel hoor
ik doe niet meer meee
26 jan 2011 om 17:55 · meld als ongepast
Ik doe anders nooit mee, maar vond het gewoon eens leuk en om vast te stellen dat internet inderdaad een zeer geschikt medium lijkt om je gal te spuwen en dan ook nog eens anoniem. En daar doe ik dus niet aan mee.
Als je iets te schelden hebt, doe het dan niet onder een nickname. Nu stop ik echt met reageren, ik heb nog wat nuttigers te doen.
26 jan 2011 om 18:28 · meld als ongepast
Vreemd, ik vind het een interessante discussie juist. Het schelden vind ik inderdaad niet kunnen, ik snap ook niet wat je daarmee kunt en wil bereiken?
Maar goed, ik heb nog geen antwoord op mijn vraag gehad vanwaar de vergelijkingen om het objectief te bekijken... jammer.
26 jan 2011 om 19:20 · meld als ongepast
Sunny, misschien is het juist wel goed, dit soort uitbraken van dieren (absoluut niet voor die andere 3 dieren hoor), misschien doet de regering wel iets meer hun best met dieren rechten.....
26 jan 2011 om 19:53 · meld als ongepast
Ik dacht dat Alphen had besloten om géén circus met wilde dieren meer toe te laten?
( ooit ergens gelezen in een krantje.... )

M.E.
26 jan 2011 om 20:18 · meld als ongepast
Ga gewoon eens kijken, 2 tm 6 februari aan de Pauwstraat in Wychen. Het meest diervriendelijke circus van Europa treedt daar dan op. Je zult het een prachtige ervaring vinden. Aan te bevelen!!
26 jan 2011 om 21:20 · meld als ongepast
Dit heeft niks meer met het circus dier te maken, en hoe eimand ook typt of schrijft ,wil niet zeggen dat die zijn mening niet mag geven.
we hoeven ook niet geleerd te zijn om gevoel voor dieren te hebben en om ze een beter leven te willen geven als dit verschrikkelijk circus die dieren gebruikt voor hun plezier.
Circus prima maar niet met dieren...ben ook maar een limburger die niet alle moeilijke woorden begrijpt...maar wel een hart voor dieren en dat telt vaak meer.
Dus hoop dat er ooit eens iets aan gedaan wordt en meer mensen er zich voor inzetten dit te Stoppen.. verder wens ik iedereen een fijne avond
26 jan 2011 om 21:26 · meld als ongepast
Waar ligt Wychen dan? Nog nooit van gehoord... Wat is het voor circus, alleen met mensen of niet? En hoe heet dat circus? haha helemaal niet veel vragen hoor.
26 jan 2011 om 21:26 · meld als ongepast
Ditzelfde circus Belly Wien, 'het dierenrijkste circus van Nederland' zoals ze op hun website aangeven komt inderdaad naar Wijchen, in Gelderland.
Zou er op die postcode ook iets te beleven zijn op Buurtlink? 6602
26 jan 2011 om 22:13 · meld als ongepast
Haha oh ik snapte al niet welk circus dat dan zou moeten zijn. Maar goed, nee zeer vriendelijk bedankt maar dat gaan we maar beter niet doen. Staat er zometeen nog in de krant dat bezoekster ruzie krijgt met personeel en dierverzorgers.
26 jan 2011 om 22:20 · meld als ongepast
We zouden ze daar alvast kunnen waarschuwen! Oude mensen en kleine kinderen binnen blijven!! De tijgers mogen los!
Of zouden hondenkoekjes helpen?
26 jan 2011 om 22:22 · meld als ongepast
Haha ik denk eerder een biefstuk!
26 jan 2011 om 22:46 · meld als ongepast
Goed. Dan is de enige oplossing om via hun site toch maar te vragen of zij een keer naar b.v. Holtum of een ander dorp kunnen komen. Kennelijk ontbreekt naast de elementaire kennis van het Nederlands ook de elementaire kennis in Aardrijkskunde en.......de elementaire kennis om via het world wide web een en ander snel te zoeken.

27 jan 2011 om 07:04 · meld als ongepast
@ sunny_l0ve : over biefstuk gesproken: In September ben ik door een babytijger in m'n kont gebeten. Toen was er een circus bij ons in de buurt en ik moest en zou daar een filmpje voor op Buurtlink maken. Ik heb nu een gratis tattoo op mn kont Hier het filmpje http://bit.ly/fKJdSg , bij 1:26 heeft íe beet
27 jan 2011 om 07:41 · meld als ongepast
Leuk!! Je kunt zien dat die baby zich uitstekend vermaakt. Zo'n tijgerkind wil later niets liever dan zich laten zien in een optreden in de tent........
P'lien, bedankt voor het maken van dit leuke filmpje en het plaatsen op deze buurtlink.
27 jan 2011 om 08:40 · meld als ongepast
Leuk filmpje, het zijn ook net kittens, beetje groot uitgevallen. Gaan de volwassen exemplaren ook aan de lijn naar buiten?
27 jan 2011 om 08:58 · meld als ongepast
Je hoeft niet geleerd te zijn om een mening te geven en te vechten voor het recht van de dieren..... elementaire nederlands of niet,wat dit ook voor woord mag wezen het gaat om dieren recht en ze beschermen....daar hoeven we niet geleerd voor te zijn he....fight for there right.....
27 jan 2011 om 09:00 · meld als ongepast
@ Buurman_639486 en Buurman_218399 nee alleen die kleine mocht zo naar buiten.
@ mamanies dat vind ik ook, iedereen moet hier mee kunnen doen of je nu foutloos schrijft of niet.
27 jan 2011 om 09:18 · meld als ongepast
Dankjewel @pllien
27 jan 2011 om 09:55 · meld als ongepast
Haha manamies limburgers zijn niet dom hoor
aw dit heeft egt niks met dieren in een circus te maken maarjah.
daar ging de hele discussie tog al niet meer over
27 jan 2011 om 13:31 · meld als ongepast
Krom Nederlands.....
Nu zie ik dat zelfs wordt overgestapt op de Engelse taal en......die is al even krom. (there? je bedoelt "their"?).
Maar.......discussieer gewoon verder mee.
Je vond het toch ook een schattig tijgertje in dat filmpje? Hij/zij had het absoluut naar zijn zin! En, als je voorstellingen van circussen bekijkt zie je ook dat die dieren het naar hun zin hebben en het fijn vinden ons hun kunsten te laten zien.
Zelf heb ik ooit (een jaar of 30 geleden) bij Boltine mogen werken (één seizoen) en het goed naar mijn zin gehad. Gewoon een openbaring hoe goed zij met de dieren omgingen en......hoe goed die dieren het naar hun zin hadden.

27 jan 2011 om 14:57 · meld als ongepast
Kinderachtig zeg letten op hoe iemand typten als je kunt lezen heb ik niets gezegt over dat tijger babytje want heb niet eens erna gekeken Buurmannetje
en mensen met een hart voor dieren zijn nu eenmaal meer waard dan mensen die precies weten hoe ze iets moeten typen of schrijven....
discussies doen is leuk,maar niet als er steeds iemand is die je spel fouten ,is aan het controleren... dat is pas vervelend
disc
27 jan 2011 om 17:25 · meld als ongepast
Buurman_639486 Ik zou maar eens oiphouden om mensen te beledigen hier. Je bent zelf niet veel beter met zo'n gedachte als zogenaamde dieren vriend. Ze buiten deze dieren uit in een circus. Net als de beren in het oostblok die dansen voor publiek. Deze dieren worden gedwongen om voor voedsel wat te doen. Die beloning willen ze graag, niet dat kunstje doen. Dat geld hetzelfde voor circus dieren. Ik heb wel eens achter de schermen gekeken, niet hier in nederland maar in frankrijk. Echt heel erg de toestand van de verzorging, hun onderkomen enz... Ik strijd daarom voor een diervrij circus. En als mensen nu niet naar dit soort optredens gaan bloeit het vanzelf dood.
27 jan 2011 om 18:17 · meld als ongepast
Goed. Dan zal ik maar stoppen. Want anders bloeit (grappig dat je niet weet dat het om dood bloeden gaat en niet bloeien)het circus binnenkort nog volop, en....dat is wat een enkeling in deze discussie niet wil.
Vanwaar eigenlijk in sommige reacties die kinderachtige gele of rode gezichtjes. Lastig lezen.....verstoort de essentie van je gedachte....
27 jan 2011 om 22:08 · meld als ongepast
Nou buurman 639486, ik ben blij dat je nu stopt, niet voor het feit dat jij wél een circus liefhebber bent, want dáár is deze discussie voor, maar voor het feit dat jij andere mensen denigreerd voor hun taal/poppetjes gebruik. Ook lastig lezen....
28 jan 2011 om 09:31 · meld als ongepast
Gewoon melden als ongepast want dat is het gewoon ongepast en toch nog eventjes iemand een woordje verbeteren bloeien of bloeden het is maar of je het begrijpt of niet...en by deze meld ik jouw als ongepast buurmannetje_639486. als je over typ fouten wilt discussieren dan kun je dat op google uitzoeken...dit is circus dieren discussie..dankjewel...help de dieren die hebben het nodig,jouw valt niet meer te helpen je bent nu eenmaal zo...
28 jan 2011 om 10:34 · meld als ongepast
@judith13 weet ik ook wel dat we niet dom zijn ,maar was ook niet zo bedoeld,maar we waren bezig over de circus dieren maar meneer buurman_639486 meent mensen beetje te pesten door op typ fouten te letten, dat vind ik nu wel dom... vandaar dat ik dat zo typte...
28 jan 2011 om 10:40 · meld als ongepast
Hoe zou het zijn met de andere gewonde kameel?
Iemand iets gehoord?
Zullen we het daar weer gewoon over hebben? En als niemand meer iets relevants mbt dit onderwerp te melden heeft dan kunnen we gewoon stoppen, toch?!

Tot Buurtlinks,
P'lien.
28 jan 2011 om 10:59 · meld als ongepast
Ja dat zou ik ook wel willen weten wat en hoe het ermee is met het arm dier...
28 jan 2011 om 14:08 · meld als ongepast
Kijk op Wildedierendetentuit.nl
voor mij einde discussie
Gr.Piet
31 jan 2011 om 10:57 · meld als ongepast
Goede link buurman_Piet vooral die pop up. Teken allen de petitie!!!!
2 feb 2011 om 17:20 · meld als ongepast
Jip heb gelijk getekend toen ik het las...zeker een goede link is dit...
2 feb 2011 om 18:39 · meld als ongepast
Elk jaar ontvangt de dierenbescherming donaties en subsidies, het wordt toch 'ns tijd dat men protesteert tegen het hebben van wilde dieren, meestal onder bizarre omstandigheden. Deze dieren worden vaak mishandeld en nog steeds grijpt de dierenbescherming niet in. Het is geld doneren voor nothing !!
13 feb 2011 om 13:22 · meld als ongepast
Nou, mag toch hopen dat mensen gewoon doorgaan met doneren, volgens mij worden er anders nog meer dieren de dupe!
13 feb 2011 om 16:56 · meld als ongepast
Ja buurman 742766, zeker hoop ik ook dat mensen blijven doneren, wat ik bedoel is dat ik ook hoop dat ze het geld daadwerkelijk gebruiken voor dieren in nood.
14 feb 2011 om 05:19 · meld als ongepast
Beste buurman_227627, in tegenstelling tot wat je aangeeft in je bericht ontvangt de Dierenbescherming géén subsidie. En dat ze het niet eens zijn met het feit dat er Wilde dieren in het circus rondlopen, kun je zien dat zij samenwerken met de stichting WildeDierenDeTentUit. En protesteren... ja, dat doen ze zeker, maar niet met spandoeken, maar rond de tafel met de overheid. Want wat er hard moet gebeuren is het feit dat de wet aangescherpt moet worden op dit punt.
De Dierenbescherming heeft zich ook aan de wet te houden en kan alleen haar Inspectiedienst laten kijken of het circus ook de wet naleefd.
14 feb 2011 om 17:05 · meld als ongepast
En zo is het buurman_Piet. Je kan wel lopen schreeuwen maar dan luisterd niemand. Demonstreren heeft vaak geen nut. Men ziet je wel maar doet er niks mee. Het moet van hogerhand komen, de overheid dus. Dus die wet moet echt aangescherpt worden.
16 feb 2011 om 10:19 · meld als ongepast
Reageer op het bericht
Het plaatsen van uitingen met een racistisch, discriminatoir, erotisch of beledigend karakter is niet toegestaan.
Lokaal adverteren?