Buurtbericht

Exclusieve ontmoeting met Marco Borsato

door Buurtlink-TV · op 9 jul 2010 om 12:10 · 3221x bekeken · 56 reacties

Sandra en José doen veel vrijwilligerswerk in Helmond. Dat doen zij middels buurtbemiddeling. Sandra deed mee aan de aktie van Buurtlink en Univé door haar verhaal op te schrijven op de site http://www.nietvoorjezelfleven.nl Daarmee won zij een exclusieve ontmoeting met niemand minder dan Marco Borsato, die op zijn beurt erg geinteresseerd was in het vrijwilligerswerk van de dames.


Kijk mee, backstage bij 'Live at Westerpark' te Amsterdam.

printstuur doormeld als ongepast
Plaats dit bericht op eKudosVoeg dit bericht toe op RedditVoeg dit artikel toe aan MSN ReporterFacebooktippen
Reacties op dit bericht
Ik kan jullie vertellen dat dit een Super geweldige dag was om Nooit te vergeten, echt helemaal geweldig!!!!
Sandra
10 jul 2010 om 08:17 · meld als ongepast
Sandra en Jose,
Ik had ook een inzending ingezonden en zo leuk om je medemens te helpen....
Van harte Proficiat en grandioos.
Dik verdiend!!!!!!
Na as. woensdag wijzig ik mijn profiel foto en dus geen vuvuzela meer
11 jul 2010 om 04:45 · meld als ongepast
Ik had ook via Unive 2 kaartjes gewonnen voor Marco Borsato. En afgelopen donderdag was echt een geweldige avond. Marco zong fantastische nummers en Jaap en Guus Meeuwis die waren ook goed, de nummers die ze zongen tenminste. Was echt een heerlijk avondje uit!
13 jul 2010 om 07:56 · meld als ongepast
Ik had als vrijwilligster ook mijn verhaal ingezonden, niets gewonnen, maar ik win elke keer als ik weer eens een glimlach of een bedankje krijg van een van de mensen waar ik het voor doe.

13 jul 2010 om 08:27 · meld als ongepast
Een echte vrijwilliger zend niets in. Want die hoeft niet zo noddig te laten zien. Kijk eens hoe goed ik ben. Ik doe vrijwilligers werk.
Vrijwilliger ben je pas echt, als je er echt niets voor terug verwacht. Dus ook geen aanzien of cadeautjes zoals uitjes naar Marco Borsato.
13 jul 2010 om 09:12 · meld als ongepast
Om even te reageren: Je hoeft niet te denken dat het me daarom te doen was. Vond het gewoon leuk om mijn verhaal in te sturen. En dat ik wat gewonnen heb is mooi meegenomen.
13 jul 2010 om 11:21 · meld als ongepast
Jij vond het leuk, dus omdat jij het leuk vond en door dat leuk er een goed gevoel aan over hield zondt je je stukje in. Dus het ging om je zelf
13 jul 2010 om 11:40 · meld als ongepast
Jeetje wat doe jij nu toch moeilijk. Ik zond een stukje in over de hulp die mijn moeder aanbied. Heel dat stuk ging niet eens over mezelf. Maar over een ander. Ik wist niet eens dat er kaarten voor te winnen waren. Totdat ik bericht kreeg met gefeliciteerd. En nu maar stoppen, want dit slaat echt helemaal nergens op!
13 jul 2010 om 11:42 · meld als ongepast
Je moet zelf weten wat je wel of niet doet en nee een vrijwilligster hoeft niet aan iedereen te laten weten wat ze doet e...l maar het is gewoon leuk om het met iemand te delen heb ik ook gedaan, en ik heb van niemand komentaar nodig zoals ook Sandra dat niet nodig heeft, we zijn vrijwilliger meestal in hard en nieren toch, en zonder vrijwilligers draait er niks meer en zeker niet in de zorg.
13 jul 2010 om 13:27 · meld als ongepast
In hard en nieren ben je pas vrijwilligster als je het niet aan de grote klok hangt. Die vrijwillgers die dat doen, die verdienen respect. En niet de gene die lopen te roepen ik ben vrijwilliger kijk eens hoe goed ik ben.
13 jul 2010 om 13:42 · meld als ongepast
Pffft, mag ik vragen hoe oud jij bent ChiCharPam? Want je lijkt wel een klein kind met die rare reacties van je. Laat iedereen gewoon een reactie plaatsen zonder daar commentaar op te geven! In ieder geval dit is het laatste wat ik tegen jou zeg. Heb genoeg andere dingen aan mijn hoofd dan te reageren op achterlijke reacties van rare mensen!
13 jul 2010 om 13:57 · meld als ongepast
Op bovenstaande reacties wil ik graag even reageren. Ten eerste vind ik het geweldig dat er vrijwilligers zijn die VRIJWILLIG iets voor hun medemens willen en kunnen betekenen. Verder zou ik niet weten waarom een vrijwilliger daar niet TROTS op mag zijn en zijn/haar verhaal niet zou mogen delen met anderen...! Je hoeft als vrijwilliger toch niet anoniem te zijn? Bovendien kun je door het delen van je verhaal anderen misschien ook enthousiast maken om ook vrijwillig iets te gaan doen! Ik (en ik denk vele anderen) vind het iig ontzettend leuk om verhalen van en over vrijwilligers te lezen en waarom zou een vrijwilliger niet een keer in het zonnetje gezet mogen worden???
En dan nog als laatste: de tijd die verloren is gegaan aan negatieve reacties plaatsen had misschien beter besteed kunnen worden aan vrijwilligerswerk, daar had een ander tenminste veel blijer van kunnen worden! Het is toch veel leuker om iets positiefs te doen dan iets negatiefs? Ik zou zeggen: VRIJWILLIGERS GA ZO DOOR EN BLIJF VOORAL JE ERVARINGEN DELEN!!!
13 jul 2010 om 14:56 · meld als ongepast
Ik doe vrijwilligers werk, al jaren helemaal totaal gratis want ook die € 1, 50 per uur besteed ik aan mijn vrijwilligers werk. Ik hoef er helemaal niets voor terug, voor mij is het blije gezicht en het dank je wel wat ik van de mensen waarvoor ik het doe krijg genoeg. Helaas weet ik ook maar al te goed, dat het ook vaak ondankbaar werk is. Maar om mezelf de hemel in te prijzen zodat ik een uitje naar e.o.a. concert of uitvoering kan dat gaat mij te ver. Ik zie veel liever iemand daar gratis naar toe gaan die het echt nodig heeft om er een keer uit te gaan. Want zo ken ik helaas genoeg mensen. Die echt hulp nodig, maar die niemand ziet staan en door iedereen op zij geschoven. Zoals mensen met psygische problemen
13 jul 2010 om 17:24 · meld als ongepast
Zoals ik al zei gaat het NIET over mezelf!
13 jul 2010 om 17:56 · meld als ongepast
ChiCarPam,
Allereerst wil ik even kwijt dat ik het fantastisch vindt dat jij 1 van die vrijwilligers bent die zich VRIJWILLIG wíl en kán inzetten voor een ander... (en accepteer dit compliment alsjeblieft gewoon zonder negatieve reactie, want hij komt uit mijn hart).
Ik begrijp ergens je beweegreden wel, maar je bekijkt het naar mijn mening erg negatief (zwart/wit) en dat is jammer en echt niet nodig! Probeer het nu eens wat milder en anders te bekijken; er wordt op deze manier aandacht besteed aan vrijwilligerswerk en wie weet hoeveel mensen hierdoor (door deze verhalen) enthousiast worden en ook vrijwilligerswerk willen gaan doen. Elke vrijwilliger extra hierdoor is toch geweldig? Dat betekent iig weer minstens 1 medemens geholpen! En je positieve ervaringen delen is eigenlijk ook mensen bewust maken (ogen openen) en op welke manier dit dan gebeurt is eigenlijk niet belangrijk, veel belangrijker is dát het gebeurt... Dat er vrijwilligers in het zonnetje worden gezet vind ik ook heel belangrijk, hun energie is tenslotte onmisbaar (en een voorbeeld voor anderen)... Je kunt pas energie aan een ander geven als je in de eerste plaats genoeg voor jezelf hebt (je kan onmogelijk álles van jezelf geven, dat houdt niemand vol). Daarom is het zo belangrijk dat vrijwilligers in de eerste plaats zélf ook leuke dingen doen, zodat zij blij en gelukkig zijn en deze energie weer kunnen delen en doorgeven dmv bijv. vrijwilligerswerk. Wat ik belangrijk vind is dat we elkaar respecteren en in waarde laten, daar begint al heel veel goeds mee. Ik hoop dat je kunt begrijpen wat ik hier allemaal probeer te zeggen (het is geen aanval of verdediging, ik probeer je een andere kant te laten zien). Er is al zoveel negativiteit in deze wereld en de weg naar verbetering begint bij alles positief te bekijken en te benaderen... Als iedereen dit zou doen of iig proberen zou de wereld er al heel anders uitzien...en dat is toch de wereld waar wij(vrijwilligers) uiteindelijk naar streven?
Groetjes,
Belinda
13 jul 2010 om 18:26 · meld als ongepast
He he eindelijk iemand die het begrijpt. Wat ik duidelijk probeer te maken dat het niet zo moet zijn dat vrijwilligers zelf op dingen in gaan om maar te laten zien hoe goed ze wel niet zijn omdat ze vrijwilliger zijn. Respect voor iedere vrijwilliger die dat echt met hun hart doen en niet omdat ze er zelf beter van willen worden heb ik natuurlijk wel. Het is goed en fijn dat ze er zijn. En als er ooit iets zomaar, wat ook wel gebeurd voor de vrijwilligers gedaan wordt. Ja, natuurlijk verdienen ze dat dan. Ik heb zelf ooit eens een feestje gegeven voor een vrijwilliger, gewoon omdat die geen dat verdienden omdat zij dingen deed zonder er ooit iets voor terug te vragen zelfs geen aanzien. Die geen was aanwezig maar werd door iedereen vergeten. Dat zijn voor mij de echt vrijwilligers.
13 jul 2010 om 19:00 · meld als ongepast
Ik ben vrijwilligster in hart en nieren maar er wordt in de zorg voortaan zoveel gevraagd van de vrijwilligsters het stuit me tegen de borst dat de vrijwilligsters en vrijwilligers de plaats in gaan nemen van de betalende krachten daar moet de regering eens beter naar gaan kijken want dat moet toch niet de bedoeling zijn maar ik blijf vrijwilligster voor alle mensen die het nodig hebben die het leuk vinden als er iets gedaan wordt, en ook ik doe het daarvoor maar vindt het prachtig als ik zie hoe ander vrijwilligsters of vrijwilligers het ervaren
14 jul 2010 om 08:57 · meld als ongepast
Gefeliciteerd met jullie beloning !gelukkig dat er nog steeds mensen bestaan met gevoel voor de naaste mens ,ook in de kerken word veel vrijwilligers werk gedaan en ook dat word maar al te vaak als heel gewoon ervaren , het is je christen plicht word er dan gezegt maar zo werkt dat niet natuurlijk ga zo door want een groot deel van de maatschappij draaid op deze vrijwillegers!Jannie
14 jul 2010 om 12:19 · meld als ongepast
Er werkt elke week iemand 3 uurtjes bij mij via een zorginstelling en ik ben daar erg blij mee maar binnenkort moet zij en vele anderen met haar iets van hun uurloon inleveren in het kader van de bezuinigingen.
Zij kon er al niet van rondkomen als alleenstaande moeder met 2 kleine kinderen, maar wat nu?
Zij kan daar dus niet blijven werken.
Als een groot percentage ontslag neemt, wie komen daar dan voor in de plaats?!
Vind de vrijwilligers maar die zich vrijwillig verplichten dit werk voor hun beperkte medemens te doen!
Als wij straks zonder hulp komen zitten dan zijn we de vrijwilligers dankbaar en dan gun ik ze alle pluimen van de wereld, want het is altijd hetzelfde handjevol wat zich aanmeldt helaas...
Het is goed dat deze discussie op gang is gekomen want in de zorg moet er véél veranderen, toch???!!
Wat mij betreft dus hulde voor alle vrijwilligers, positief of negatief. Wie schrijft die blijft!
15 jul 2010 om 02:27 · meld als ongepast
En zo is het, want geen enkele vrijwilliger moet!! Doet het uit liefde en meer weten vraag het mij gerust.
Ik verwijs hiermee naar V.M.C.A.
Wat geweldig dat er zo veel schatten op de wereld bestaan!!!
Klein gebaar maar onmisbaar en die DAAR NIET ACHTER STAAT moet eens kijken naar de medemens!!!


16 jul 2010 om 00:39 · meld als ongepast
Ik vind daar moet je je niet voor geprezen worden. Die flauwekul van borsato enzo. Kijk in zeeland heeft er een zijn lintje van de koningin geweigerd. Dat zijn de goede vrijwillegers die doen het niet om het geld of om te laten zien van ik ben zo goed voor andere mensen. Nee een lintje zou ik zeker ook weigeren zeker we. Mijn opa had eens iemand uit het water gered en die kreeg ook een onderscheiding maar daar praat hij nooit over totdat ik eens in die kast moest zijn vorig jaar. Toen zag ik dat. Hij zei oh dat dom ding. Het is toch normaal dat je iemand uit het water red. En hij is nu al 20 of dertig jaar mantelzorger voor heel de flat maar vooral voor oma. Nee daar moet ie niet voor beloond worden doet hij uit zijn hard en wat voor prijs hij daar ook voor zou krijgen neemt hij niet aan. Je moet geen prijs aan nemen voor zulke dingen je doet het vannuit je hart. En ja als ik die prijs van borsato nu gewonnen zou hebben om deze reden laat hem dan lekker thuis met zijn vrouwtje zitten. Hij blij ik blij. Het is een fantastische zanger maar niet voor deze reden. Belachelijk

16 jul 2010 om 01:21 · meld als ongepast
Je psychische deskundigheid siert je, maar wellicht meer je Opa!
Niemand loopt te koop met zijn lintje, maar dat neemt niet weg dat ze het dik en dik verdiend hebben..
Waar gaat dit over en ben je soms jaloers dat jij niet naar het concert van Marco mag…
Wees blij voor degenen die er naar toe mogen en ja, dat is houden van met alle respect.
In mijn Fam. zijn er ook lintjes uitgereikt hebben gekregen in de oranje orde, maar dat zijn ook die kanjers die niet naast hun schoenen lopen
Jou Opa is een STER!!!!!!!

16 jul 2010 om 02:47 · meld als ongepast
Mijn opa is helemaaaaaaaal geen ster en dat vind hij zeker zelf ook niet verre van zelf. Die man lag in het water en opa was in de buurt. Wat heeft ie nu goed gedaan??? Een man uit het water gered ja dat zou iedere dombo doen. Moet je daar een lintje voor krijgen nee. In middelburg was er iemand die heeft het lintje geweigerd. Daar heb ik respect voor. Je doet het vanuit je hart en niet voor dat geld of voor dat domme speltje.
En nee hoor ik ben niet jaloers op marco hoor. Ik hoor hem niet graag zingen. Nee hoor ik ben niet jaloers op marco borsato hoor. Ik had hem gebeld en gezegd blijf maar waar je bent. Hiervoor hoef je geen vrije avond voor op te geven. Niet met de reden die er achter zit
16 jul 2010 om 08:18 · meld als ongepast
Tedlady heeft vast de discussie die al opgang was hier boven niet gelezen.
16 jul 2010 om 08:19 · meld als ongepast
Die zijn bij mij ook geweest twee bemiddelaars voor de buurman. Die nu is verhuisd die bleek schitzofreen te zijn. En had het over voodoo enzo en ik praatte over zijn moeten en zouden er marokanen bij mij binnen zat. Daar heeft clavis ook gezord dat hij aan medicatie kwam en om ergens anders een onder komen zoeken. Daar heeft clavis ook voor gezord ze hebben per wijk een ander team. Moeten die dan ook gëeerd worden???
Nee toch het hoort toch maar zo
16 jul 2010 om 08:34 · meld als ongepast
Nee gizmo het hoort niet en het hoeft niet. Je hoeft je mede mens niet te helpen. Het heeft wel met normen en waarde te maken dat als je ziet dat je medemens in het water ligt en je kan, hem daaruit ret. Dat lintje heeft je opa verdient, alleen al omdat er heel wat egoisten rond lopen die zo iemand gewoon dood leuk laten liggen. Het lintje is niet zo zeer voor je opa bedoeld als aanmoediging voor andere mensen om voortaan ook iemand te helpen. Er om vragen dat is wel verkeerd. Maar als je niet om zo lintje vraagt waarom zou je er dan niet trots op zijn. Je hebt dan niet alleen iemand gered maar ook nog eens andere aangespoort om voortaan ook iemand te helpen
16 jul 2010 om 10:51 · meld als ongepast
Nou hoe meer lintjes er worden uitgedeeld. Hoe minder ik ga doen voor de medemens. En er zijn meer mensen die er zo over denken. Mijn opa deed het puur uit reactie wat een NORMAAL mens altijd zou doen. Dus het lintje is pure maar dan ook echt pure onzin. Alleen aso's zouden ze laten spartelen.
16 jul 2010 om 12:07 · meld als ongepast
Ik krijg het gevoel dat er hier ver wordt afgedwaald van het oorspronkelijke onderwerp en doel... en dat is toch die vrijwilliger op een positieve manier in het zonnetje te zetten?
Is dat niet meer een aanmoediging voor anderen dan negatief te praten over de manier waarop?
De één heeft behoefte aan een pluimpje, de ander niet...
Laat iedereen in zijn waarde, dan wordt de wereld een stuk vriendelijker, toch...?!
Ik wens iedereen (vrijwilligers ,gehandicapten en de rest) een fijne dag toe!
16 jul 2010 om 12:21 · meld als ongepast
Het is de laatste keer dat ik reageer op dit bericht want het maakt me alleen maar een beetje verdrietig hoe er gereageerd wordt wij hebben in het unive boekje geschreven omdat wij het leuk vonden om met andere vrijwilligers onze ervaring te delen, en niet om ons zelf een veer in de te steken. en dat deze mensen er nu een prijs mee gewonnen hebben is gewoon leuk, en daar hoef je niet zo op te reageren iedereen moet doen wat ze zelf willen en iedereen moet in hun waarde gelaten worden. Ik hoop niet dat er door deze berichten hier er mensen zijn die nu geen vrijwilliger willen worden want er zijn nog zo vele nodig overal in elk dopr en in elke stad voor zoveel mensen is een beetje menselijkheid nodig denk daar aan a.u.b. en laat alle negativiteit weg dit is niet nodig toch.
16 jul 2010 om 14:04 · meld als ongepast
Goed hoor dat jullie er zo overdenken. Heel goed moeten jullie allemaal weten. Maar nogmaals heel belachelijk dit allemaal. Ik help ook mensen maar IK wil er niets voor hebben want dat duw ik terug in de brievenbus. Ik kon ook nog eens op een uitnodiging komen heb ik ook geweigerd. Ik hoef niet zo nodig geprezen te worden. Ik doe het vanuit mijn hart. En alles wat ik krijg geef ik terug.
Dit is het laatste wat een ander doet moeten ze allemaal zelf weten
16 jul 2010 om 15:16 · meld als ongepast
Nou ik vindt het super wat ze doen!! Vrijwilligsters worden vaak vergeten ChiCarPam en andere die negatieve reactie's plaatsen! En is niks mis mee als ze een keer in het zonnetje worden gezet. Ze verdienen het
Of ben je jaloers?
Kom nou jongens, ze verdienen het!!!
Goed gedaan en ga zo door
16 jul 2010 om 23:10 · meld als ongepast
Sandra en José, jullie hebben zoals Marco Borsato ook al zei een hele dikke pluim verdiend. Waarom zou je als vrijwilliger niet eens een keertje in het zonnetje gezet mogen worden. Helemaal super dat jullie je zo inzetten.
Ga vooral zo door en trek je niets van al die negatieve reacties aan.
Van mij in iedergeval een hele dikke pluim.
17 jul 2010 om 09:33 · meld als ongepast
Ik jaloers?????? Haha echt niet want ik zou niet eens gaan. In middelburg was er ook een en die weigerde zijn lintje. Wat ik ook zeker zou doen voor die mensen die weigeren daar heb ik respect voor. Je doet het nog altijd vanuit je hart en niet voor een concertje of een lintje lang leve die man in middelburg. En meerdere die hun lintje hebben geweigerd. Dat zijn mensen die het echt uit hun hart doen
17 jul 2010 om 10:22 · meld als ongepast
Echt goed lezen en begrijpen wat er staat schijnt erg moeilijk te zijn voor sommigge mensen. niet dat vrijwilligers geen pluim verdient hebben, integendeel dat hebben ze wel. Ik vind alleen dat vrijwilligers niet zelf om die pluim moeten vragen en dat ze er mee te koop moeten lopen en Jan en alleman moeten vertellen dat ze vrijwilliger zijn.

Al die vrijwilligers die het echt van uit hun hart doen, en echt alleen om hun mede mens te plezieren en niet voor hun eigen aanzien waarvan ik er ook genoeg ken. Die vrijwilligers hebben zeker een pluim verdient.
17 jul 2010 om 10:34 · meld als ongepast
Vraag me af wanneer deze discussie nou eens ophoud, hahaha
17 jul 2010 om 10:44 · meld als ongepast
Inderdaad waar gaat dit allemaal over alleen omdat 2 mensen die zich inzetten als vrijwilligers en daarmee in het zonneteje zijn gezet. toch helemaal geweldig voor deze mensen. Ik doe zelf ook aan vrijwilligerswerk en ik heb eens te horen gekregen jij geeft altijd maar helemaal geweldig maar leer ook eens iets te ontvangen!!!!!!
17 jul 2010 om 11:23 · meld als ongepast
Ik ontvang genoeg hoor. Ik krijg alles maar niet omdat ik vrijwilligers werk doe. Ik heb ook een plasma van 127cm staan bijvoorbeeld. Dus wat wil ik nog meer ben pas op vakantie geweest. En niet van het geld van de vrijwillig werk hoor. Dus nee ik moet NIET leren iets te ontvangen want voor het werk wat ik doe WIL ik niets ontvangen.
17 jul 2010 om 11:33 · meld als ongepast
Waar gaat dit in hemelsnaam nog over een PLASMA TV VAKANTIE???? Voor vrijwilligerswerk krijg je geen cent.
Sorry hoor maar volgens mij ben jij gewoon JALOERS, dit kan niet anders. Wat een REACTIE!!!!!
17 jul 2010 om 11:41 · meld als ongepast
Ik jaloers yeah right. Dus niet he. Ik bedoelde er alleen maar te zeggen dat ik genoeg krijg. En voor het werk wat ik doe wil ik niets. Zelfs nog geen bloemetje ofzo. Die duw ik terug in hun handen. Dat was wat ik ermee wilde zeggen
Maar jaloers echt niet. Haha ben jij de leukste thuis hummel of ben je gewoon een hummel(lummel)
17 jul 2010 om 11:59 · meld als ongepast
Dat noem ik nou ondankbaar, iemand wil ook iets doen en jij duwt het gewoon terug in de handen, wat ONDANKBAAR zeg!!!!!!!
17 jul 2010 om 12:06 · meld als ongepast
Hummeltje je vergist je. Voor vrijwilligerswerk krijg je wel degelijk geld. é 1,50 per dagdeel. Het is niet veel maar het is geld. Daarnaast krijg je een pasje waarbij je bij allerlei instanties en winkels kortingen krijgt. Dus financieel krijg je er wel degelijki wat voor terug. Wag GIZMO hier doet is de boel proberen op te naaien. Het is vragen om aandacht en negatieve aandacht is ook aandacht. Kortom he is een persoon met een psygisch probleem
17 jul 2010 om 12:58 · meld als ongepast
Sorry hoor maar voor het vrijwilligerswerk wat ik doe krijg je helemaal niets, steek er heel wat uurtjes in en dit alles voor nop.
En inderdaad wat je schrijft een persoon die schreeuwt om aandacht!
17 jul 2010 om 13:09 · meld als ongepast
Nou nou, nu even stoppen met die onzin en jaloerse gedoe. Kom op, straks moet de buurtbemiddeling hier nog over gaan bemiddelen hahahaha.
Is leuk dat deze meiden meet & greet gewonnen hebben. Ik vindt het een leuk filmpje en hoop dat jullie ervan hebben genoten van die dag.
Vraagje: Doen jullie ook in reactie bemiddeling??? Wie weet is dit wel nodig hier als ik sommige reactie's lees hier
Mensen er zijn veel ergere dingen waar je je druk om kan maken dan deze leuke meet&greet en het werk wat de dames doen!
17 jul 2010 om 17:49 · meld als ongepast
Misschien toch wel interessant om te weten, dat hier de vrijwilliger(s) op hun reiskosten en tel. Kosten niks vergoed krijgen.
Er bestaan vrijwilligers evenals deelnemers’ laatst genoemde zijn degene die dolgelukkig zijn met een bezoekje van een vrijwilliger’. Ga je samen een kopje koffie elders drinken dan betaald de deelnemer of als dat niet kan door een minimum inkomen betaald de Coördinator van het project voor beiden!
Je mag ook zo nu en samen naar de bioscoop en daarna op een terrasje iets drinken en nuttigen..

De vrijwilligers worden 1x per jaar apart in het zonnetje gezet door een speciale dag voor al hun liefdevolle inzet en zeer en zeer terecht!!!!!

Maar ook de Deelnemers worden never vergeten…
Zo was er recent een fantastisch uitje georganiseerd. Een lunch met aansluitend een schitterend evenement op het water en ’s avond een heerlijke BBQ.
Dit is met vrijwilligers en deelnemers samen.

Voor alle feestdagen wordt er iets geregeld en elke keer een ander thema.
Tijden de kerstdagen in de maand december betaald het vrijwilligers project een etentje samen met je maatje ter besteding van € 50.00

En of de deelnemer soms een bloemetje of andere kleine attentie geeft aan de vrijwilliger ‘wat officieel niet mag’ is uit dankbaarheid.
Zie het ook van de andere kant: het kan ook heel veel pijn doen als een deelnemer iets heel kleins wilt geven uit dankbaarheid en je vindt het de dag erop terug in je brievenbus…….

Ik praat hier wel over vriendschap op maat en dus het Maatjes-Project, waar veel vrijwilligers een zeer belangrijke rol vervullen op velerlei manieren en waar de Gemeente iets aan subsidie geeft…

Sandra en Jose nogmaals van harte proficiat!!!
Lieve groetjes vanuit een zonnig Almere.

17 jul 2010 om 20:55 · meld als ongepast
Dat is niet ondankbaar hoor. Het heeft ook met de reden te maken waarom ik iets krijg is het uit liefde of voor verjaardag ofzo ja ok. Maar niet voor het werk wat ik doe. Dan krijgen ze het terug want dat doe ik uit liefde. En niet voor een bloemetje.
En ik ben geen psychisch persoon en nee ik kom zeker geen aandacht te kort.
Dus laat je vooroordelen maar zitten chicarpam en hummel. Ik weet niet waarom jij zo een rare naam hebt hummel maar kan meerdere betekenissen hebben. Maar als je ook van die beeldjes van goebel hummel in huis heeft mijn ma heeft er nog 14 staan thuis voor 1250 mag je ze allemaal hebben. Lelijke beeldjes
17 jul 2010 om 21:29 · meld als ongepast

Deze reactie is verwijderd.

gizomo0806@hotmail.com, waar ben je nu mee bezig?
Heb je het filmpje wel gezien?
Onderwerp: Kijk mee, backstage bij 'Live at Westerpark' te Amsterdam.
Ik neem aan van wel, maar krijg toch steeds meer en meer mijn twijfels!!
Dus weet wel de intentie van uit een goed hart te waarderen met op je o.a. een bloemetje o.i.d. op je verjaardag.
Heeft iemand je zo overscheept met cadeautjes zodat je er verlegen van bent geworden??

Laatste: Wil je het fatsoen houden met je opmerkingen naar : met laat maar zitten chicarpam en hummel. Ik weet niet waarom jij zo een rare naam hebt hummel maar kan meerdere betekenissen hebben. Maar als je ook van die beeldjes van goebel hummel in huis heeft mijn ma heeft er nog 14 staan thuis voor 1250 mag je ze allemaal hebben. Lelijke beeldjes
Ga je schamen om eerlijke burgers zo te beledigen en mijn respect zal je nooit krijgen....
Wat ben jij zielig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

17 jul 2010 om 23:20 · meld als ongepast

Gizmo is alleen uit op aandacht. Als zal hij zelf zeggen van niet. Negatieve aandacht is ook aandacht. En dat is waar hij/zij waarschijnlijk op kikt. Negeer dit persoon verder, we hebben veel meer aan de positieve eerlijke verhalen.

18 jul 2010 om 12:04 · meld als ongepast
Word beetje moe van ChiCarPam!Wat kun jij drammen zeg,op deze reacties, JIJ trekt een beetje de negatieve aandacht, door zo doortezagen op de reacties!
HEB JE NIET WAT BETERS TE DOEN??????
Ik ben trots op de vrijwilligers/sters,die zo hun uiterste best doen ....Én....ze mogen zeker weten weleens in het zonnetje gezet worden!
18 jul 2010 om 12:51 · meld als ongepast
Hee meiden jullie laten je toch niet gek maken door de negatieven berichten die hier worden geschreven, genieten jullie nog maar lekker na van jullie fantastische dag. En ga vooral door waar jullie mee bezig zijn, en als jullie nog eens in het zonnetje worden gezet neem dit gewoon aan!!!!!!
18 jul 2010 om 13:22 · meld als ongepast

Deze reactie is verwijderd.

Wat een afgunst allemaal gun de medemens wat
18 jul 2010 om 23:26 · meld als ongepast
Knipster. Ik merk dat je moeite hebt met begrijpend lezen. Lees de berichten eerst eens goed voor je kwetsend commentaar gaat leveren.
Ik kom juist op voor vrijwilligers. De enige die hier negatief doet is GIZMO en niet ik. Houd dus lekker je commentaar verder voor je als je niets leuks te melden heb.
19 jul 2010 om 11:22 · meld als ongepast
Spreek voor jezelf chicarpam!
20 jul 2010 om 22:47 · meld als ongepast
Nou nou, wat een commotie over dat filmpje (daar is het mee begonnen!)
ik heb het filmpje gezien via kennissen, toch niets mis mee? vrijwilligers werk dat doe je of je doet het niet. valt niets anders over te melden, maar het is toch erg dat HIER zo'n ophef over komt?! NIET NORMAAL.
Sandra en Jose; je plaatst een bericht omdat je iets wil mededelen, dat deden jullie ook vanuit je hart en dan echt niet omdat er misschien een HEEL HEEL klein kansje is dat je een zanger mag ontmoeten, boeiend toch? nee, natuurlijk niet, dat bericht plaats je omdat je het buurtbemiddelen graag doet.
dat je dan bij mooi toeval dat wint, nou leuk toch, toch niets mis mee? ik bedoel, die prijs werd toch wel weggegeven daar kunnen die dames Sandra en Jose toch niets aan doen dat doet Unive (moet je die aanpakken als je het er niet mee eens bent)
echt kan er met mijn hoofd niet bij, tjonge tjonge!!
leuk voor jullie dames dat jullie toevallig die winnaars werden!
toppie voor alle vrijwilligers op WAT VOOR VLAK DAN OOK!!!! Groetjes van een buitenstaander die dit alles hierboven toevallig heeft gelezen d.m.v. van het kijken naar het filmje; sorry, maar moest echt even op dit belachelijke gedoe reageren, en de mensen die absoluut niet stom hebben gedaan weten dit zelf wel want er waren gelukkig slechts een paar spelbrekers.
de groetjes en ga zo door vrijwilligers, respect voor ieder!
22 jul 2010 om 00:02 · meld als ongepast
Mooi geschreven stukje Lieki, helemaal mee eens!
22 jul 2010 om 09:55 · meld als ongepast
Ik ben het ook helemaal met je eens, Lieki...waar ging het nou eigenlijk nog over hè?
Ik werd er zo moe van dat ik geen zin meer had om mijn energie te gebruiken met reageren, maar hier wilde ik nog wel even op reageren...
Zoals ik ook al eerder aangaf; als we allemaal respect en begrip voor elkaar zouden hebben en alle dingen proberen positief te benaderen, dan zou de wereld er al heel anders uitzien!

"Het leven is je verdiepen in jezelf en je inleven in anderen"...
22 jul 2010 om 13:54 · meld als ongepast
Reageer op het bericht
Het plaatsen van uitingen met een racistisch, discriminatoir, erotisch of beledigend karakter is niet toegestaan.
Lokaal adverteren?